Cum ar fi? (#2)

Din motive banale, mai precis un frigider gol, am vizitat un supermarket în weekend. Auchan mai exact, dar am vaga bănuială că este complet irelevant. Mă așteptam la o aglomerație mai mare din cauza vinerei negre, dar am fost dezamăgit. Era mai plin un pic, dar nu semnificativ, și în nici un caz pe lângă țoale sau electronice și electrocasnice.

Măcelul cel mare era la papa. Puhoaie de oameni înfometați se băteau pe cartofi, salamuri, parizer, brânza și iaurturi. Ce m-a uimit a fost faptul ca aproape jumătate din clienții magazinului erau pensionari. Bătrâni care mai mult se sprijineau de căruț decât să îl împingă, care se prelingeau pe lângă rafturi și se îmbulzeau cu toată lumea.

Și eu am bunici acasă și știu ce înseamnă efortul de a merge la magazin, economiile și timpul liber. Înțeleg că o parte din ei profitau de copiii lor, sau de nepoți, și veneau laolaltă cu ei, cu o mașină probabil, ca să îi ajute la cărat. Dar sunt convins că marea majoritate a acestor pensionari erau singuri. Pur și simplu umblau de bezmetici prin magazin. Nu înțeleg de ce nu vin lunea, joia sau în oricare zi a săptămânii când este infinit mai liber.

Cum ar fi ca magazinele mari să promoveze cumpărături în timpul săptămânii. Cu un slogan de genul: ”Vino cu talonul de pensie, de luni până vineri între 10 și 16, și te bucuri de o reducere de 5%!”. Sunt convins că o sa fie toți pensionarii încântați. Ce înseamnă asta ca avantaj pentru un magazin:

 – costuri mai mici cu personalul în timpul weekendului;

 – o descărcare de stoc liniară, cu riscuri de ruptură de stoc mai mici;

 – personalul intern va avea de muncă și în timpul săptămânii;

 – magazinele din zona comercială vor avea și ele clienți în timpul săptămânii, nu va mai fi coadă la bancă să plătești o factura etc.;

 – o mizerie mai mică la finalul săptămânii;

 – mai puține produse distruse;

 – mai puțină aglomerație la casele de marcat.

Cred că toată lumea ar avea numai de câștigat.